Träningsutmaningen vecka 1-5

Ligger lite efter och börjar en dag för sent, men hittade "Träningsutmaningen" på Familjeliv! Så jag tänkte att jag skulle köra den. Den är på fem veckor, så den är klar lagom till min födelsedag!

Vecka 1 (v22)
280 knäböj på en vecka!
 
Ett tips var att man skulle göra 10 första dagen, 20 andra dagen osv. Eller tvärt om och börja med 70 och räkna nedåt. Jag får börja med 30 idag och fortsätta med 30 imorgon, 40 på torsdag och sedan uppåt. Woop woop!

Vecka 2 (v23)
Lyfta knäna 28 gånger
 
Även där kan man börja med 1, sen 2, sen 3 osv. Får se hur jag känner den veckan, kanske delar upp dem för varje dag istället!

Vecka 3 (v24)
Kondition
 
21km på en vecka. 3km om dagen låter inte mycket, men man ska göra det också! Jag känner mig själv, och det kan bli svårt. Men har jag bestämt mig för det så har jag!

Vecka 4 (v25)
280 Dips
 
Även där 10, 20, 30 osv. Ska bli intressant att se hur jag lägger upp det!

Vecka 5 (v26)
Jägarvila 28 gånger
 
Samma där; 1, 2, 3 osv. Upplägg för mig kommer!

Hoppas ju självklart på att detta kan sätta igång ämnesomsättningen i kroppen lite till så att det händer ännu mer. Hamnar på depåer som kan vara svåra att ta sig ifrån, för att jag lägger ner träningen pga sjukdom, brist på tid, klagomål från andra med mera med mera. Men nu är det JAG som gäller!! För att jag ska orka med mitt liv så måste jag komma igång med träningen. Så nu ska jag gå och göra så många knäböj som jag orkar! Hoppas på att klara av 30 så att jag är "ikapp" med målet! :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sys - att nå sina mål

Graviditet, livet med familjen, livet med sig själv

RSS 2.0